Recept voor zoats: havermoutpap met courgette
ontbijt, recepten

Zoats – havermoutpap met courgette

Dit is één van mijn favoriete recepten tijdens koude dagen. Als ik al moeite heb om mijn bed uit te komen op een koude ochtend, maakt dit ontbijt alles goed.
Even rustig alle ingrediënten bij elkaar pakken, in het pannetje mikken en rustig op het gemak roeren, hoe mindful!

Bovendien start je de dag goed met een eerste portie groente. En omdat courgette vrij neutraal van smaak is, heb je niet eens door dat je groente eet. Dit is dus de manier om meer groente te eten! En nee, ik ga hier geen lang verhaal van maken waarom dit goed voor je is.

Start je dag goed met groente! Lees hier het recept voor zoats: havermoutpap met courgette

Zoats is niets meer of minder dan courgette (zucchini) en havermout (oats). Je maakt de havermoutpap eigenlijk klaar zoals je altijd al gewend bent en voegt daar de geraspte courgette aan toe.

Waarom dit recept dan perfect voor mij is? Omdat ik soms een echte veelvraat ben! Door het toevoegen van de courgette krijgt de pap namelijk ook meer volume en is het schaaltje met pap dus nog voller. Voordeel is dat de pap dus niet calorierijk zal worden door het toevoegen van de courgette, winning!

Dus hoppakee, op tijd jouw bed uit en maak ook dit zoats recept!

CategorieontbijtMoeilijkheidMakkelijk

Aantal1 Serving
Voorbereiding5 minsBereidingstijd10 minsTotale tijd15 mins

Ingrediënten per persoon:
 200 ml (plantaardige) melk
 35 gram havermout
 150 gram courgette
 10 gram chia zaadjes of gebroken lijnzaad
 1 theelepel kaneel
Topping
 15 gram pindakaas
 cacaonibs
 zadenmix
 kaneel

1

Was de courgette en rasp deze.

2

Voeg de geraspte courgette samen met de havermout, melk, chia zaadjes (of lijnzaad) en kaneel toe in een kleine pan.

3

Warm het geheel op. Zet het vuur lager en blijf regelmatig roeren.

4

Wanneer de pap de juiste dikte heeft doe je deze vervolgens in een schaaltje of kommetje.

5

Top de zoats af met een lepeltje pindakaas, cacaonibs en zadenmix. Natuurlijk mag een extra snufje kaneel niet ontbreken.

Ingrediënten

Ingrediënten per persoon:
 200 ml (plantaardige) melk
 35 gram havermout
 150 gram courgette
 10 gram chia zaadjes of gebroken lijnzaad
 1 theelepel kaneel
Topping
 15 gram pindakaas
 cacaonibs
 zadenmix
 kaneel

Bereiding

1

Was de courgette en rasp deze.

2

Voeg de geraspte courgette samen met de havermout, melk, chia zaadjes (of lijnzaad) en kaneel toe in een kleine pan.

3

Warm het geheel op. Zet het vuur lager en blijf regelmatig roeren.

4

Wanneer de pap de juiste dikte heeft doe je deze vervolgens in een schaaltje of kommetje.

5

Top de zoats af met een lepeltje pindakaas, cacaonibs en zadenmix. Natuurlijk mag een extra snufje kaneel niet ontbreken.

Zoats – Havermoutpap met courgette
Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply